Jak prowadzić zakład pogrzebowy
Zakład pogrzebowy, zwany też domem lub serwisem pogrzebowym zajmuje się usługami pogrzebowymi. Zakłady pogrzebowe świadczą usługi pogrzebowe, kremacyjne i upamiętniające zmarłych. Organizują całe ceremonie i wspierają rodziny w wielu formalnościach, jak np. transport ciała, wybór trumny czy kwiatów itp. Firmy te odgrywają ważną rolę w zapewnianiu rodzinom zmarłych bardzo potrzebnej pomocy, w atmosfere prywatności i szacunku dla ich żałoby. O tym, co wyróżnia dobry zakład pogrzebowy, przeczytasz w artykule “Co powinien oferować dobry zakład pogrzebowy?”. A co zrobić, aby zakład pogrzebowy działał sprawnie spełniał oczekiwania klientów, miał dobrą renomę i był rentowny?
Niezależnie od tego, czy otwierasz nowy dom pogrzebowy, czy też przyjąłeś stanowisko kierownicze w zakładzie, istnieją ważne aspekty, o których musisz pamiętać zarządzając firmą tego typu. Priorytetowe jest zapewnienie wsparcia i współczucia rodzinom w żałobie, jednocześnie skutecznie dbając o opłacalność i rozwój swojej działalności.
W tym biznesie nie twój czas to pieniądz, ale opinia, jaką zostawią po sobie ludzie. Stwórz współczujące, wspierające środowisko dla rozpaczających klientów. Dom pogrzebowy powinien być gustownie urządzony i stonowany w kolorach oraz designie. Traktuj każdego klienta, jakby był twoim pierwszym. Słuchaj uważnie ich potrzeb i odpowiednio reaguj, zapewniając, że zmarła ukochana osoba otrzyma godną opiekę.
Zrozum sytuację finansową rodziny i bądź gotów do pracy w granicach ich budżetu. Dobrze, jeśli będziesz miał przygotowanych kilka kompleksowych ofert od najtańszych do najdroższych, ale w tej branży musisz być bardzo elastyczny i otwarty. Powiększaj swoją ofertę dążąc do tzw. “All in one”, czyli wszystko w jednym miejscu. W zakładach pogrzebowych można sprzedawać rekwizyty pogrzebowe, trumny, urny, świece. Można oferować karawanę, tabor, transport specjalny po ekshumacji, kosmetykę pośmiertną i wiele innych.
Nawiązuj relacje z partnerami biznesowymi. Znajdź kwiaciarnię, zakład kamieniarski, pomoc prawną, mistrzów ceremonii, psychologa, kilka utalentowanych i wrażliwych muzyków itd., którzy będą odzwierciedlać twoje podejście do klienta, z którymi wynegocjujesz satysfakcjonujące umowy współpracy i stawki. Możliwość zaoferowania klientom kilku opcji kwiatów, oprawy muzycznej czy scenariuszy ceremonii, pozwala im załatwić wszystko w jednym miejscu. Dajesz im kompleksową usługę, a ludzie pogrążeni w żalu, nie mają siły i ochoty na bieganie po kilku różnych firmach i będą wdzięczni, za takie ułatwienie.
Klienci mogą być trudni. Warto mieć pod ręką prawnika, który rozwieje ewentualne wątpliwości co do transakcji lub niemożliwych prawnie do zrealizowania wymagań. Z drugiej strony, niektórym możesz podać wizytówkę do psychologa, gdzie zwrócą się o wsparcie w procesie żałoby. Te drobne elementy pozwolą na płynne prowadzenie biznesu, ale jednocześnie pozostawią trwały, pozytywny ślad w postaci dobrej opinii w regionie.
Stały zespół pracowników musi być kompetentny, wrażliwy, wykwalifikowany i mieć najwyższy poziom jakości obsługi klienta. Od czasu do czasu, zadbaj o zweryfikowanie tego, wysyłaj swoich pracowników na kursy i szkolenia. Sam również dbaj o komfort psychiczny. Z uwagi na szczególne okoliczności, w jakich decydujesz się pracować, jako właściciel lub menedżer zakładu pogrzebowego potrzebujesz być odporny na stres, dyspozycyjny, cierpliwy i empatyczny.
Wyceń nekrolog / kondolencje w Głosie Wielkopolskim
Zamówienie na nekrolog lub kondolencje w Głosie Wielkopolskim w wydaniu papierowym mogą Państwo złożyć w wybrany przez siebie sposób:
1) online - wypełnij formularz zamówienia - kliknij w wybrany przycisk:
2) e-mailem - wyślij treść nekrologu/kondolencji na adres: nekrologi@dogazety.pl
Jeżeli masz pytania odnosnie publikacji nekrologu lub kondolencji w Głosie Wielkopolskim - zadzwoń
Infolinia: 501 384 294 (8:00-20.00) lub 717 855 523, 713 419 885 (8:30-16:30)
Biuro Ogłoszeń Prasowych SUNpress
Tagi:
Głos Wielkopolski nekrologi, Głos Wielkopolski kondolencje, nekrologi poznań, pogrzeby poznań